Påsk och bett:P

Nu är man tillbaks från påskfirandet. Vi började i Höglekardalen där Tobbes brorsa med familj huserar på helgerna och loven, där satt man uppe på fjället i solskenet på påskaftonen=) Inte alls dumt!
Här är en bild på Lekarån på vägen upp, så fint.


En bild på våra färdmedel=)

Hundarna tycker det är så kul och springa! Synd att det var så blött och mkt tösnö.. Men dom kämpa på bra ändå=)
Vi var förresten på afterski och där var det Feejk som spela, dom är riktigt bra ju. 
Vi har ätit massa god mat och haft det trevligt i husvagnen Tobbes brorsa har=) Vi och hundarna bodde i en liten stuga med våningssäng brevid campingen och lillBaileyz låg i överslafen, gulleplutten.
På påskaftonskvällen var det pulkaåkning i skidbacken, det var jag och barnen, som vanligt ungefär:D Men fan va kul det va!

Efter fjällen drog vi till en annan stuga där det var en till drös med släkt (Tobbes igen) och en vovve. Släppte mina 3 voffar lösa så dom fick spana in stället och hälsa på Elvis..
Det gick ju bra ända till smarta jag kastade en hög med Frolic och Zorba och Tarzan rök ihop, rejält. Har aldrig hänt förr.... Visst har dom haft sina duster men aldrig så där.. Det slutade med ett "litet" bett för Zorba i fejset.....

.....Som jag fick trixa ihop själv! =)      (Nästan iaf, hon höll på att vakna upp så veterinären fick sy fast dränen lite snabbt, hon var snäppet snabbare än mig på att sy...)


Nu får iaf Zorba följa med på kliniken några dagar i stället för att sitta i hundgården som hon brukar, kul för henne att vara ensam med matte lite, annars är det ju mest Baileyz som får va min ständige följeslagare.. Appropå den lilla odågan, han har börjat skälla på allt och ingenting i hundgården, såå jäkla irritersamt, grannarna kommer ju bli galna!

Näe nu är det dags att studsa i säng, blev en lång dag på "jobbet" idag..
Gnatt!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0