Min dag på skolan=makaber dag.

Några bilder från min dag på skolan. Det är inte alltid trevligt att läsa djurutbildningar.
Var på ett slakteri idag. Jag var sjukt nervös i bilen på vägen dit. Har aldrig vart på ett slakteri, bara avlivat djur på kliniken och det är iof inte alls kul men man vänjer sig. 
Fast jag var jäkligt nervös då oxå inför första avlivningen. Det var på en gammal katt på skolans klinik i Finland. Gruvade mig för att jag själv skulle börja stortjuta där inne men veterinären hade sagt åt oss att om jag kände mig svimfärdig eller att jag var på väg att börja gråta skulle jag gå ut ur rummet. Men det gick bra, tanten som hade katten var förstås väldigt ledsen så jag hämtade näsdukar och lyssnade på när hon berättade om sin älskade katt. Kunde nog inte haft en bättre första upplevelse.
Ju mer man är med dessto bättre går det. Låter kanske lite makabert men nu känns det helt ok att vara med vid avlivning (har tom stuckit själv) och sen lägga djuret i den där svarta säcken och sen gå till frysen. Trodde jag aldrig att jag skulle klara innan jag började skolan. 

Tillbaka till slakteriet. När vi kom fram kände jag hur magen började vända sig och ännu värre blev det när vi klev ur bilen och man kände lukten. URK! Och det var ändå utanför byggnaden!
Det första man såg var slaktarna som satt och fikade! Hur fan kan dom sitta där och käka när dom jobbar med sånt där var det första jag tänkte.. Iaf så fick vi komma in och dra på oss lite snygga plastrockar, mössor och blåa små skoskydd, snyggt värre.
Sen gick vi in genom en dörr, en till dörr och ännu en dörr. Innan varje dörr hann jag tänka att NU kommer det lukta fan och vara massa döda djur framför oss. Illamåendet blev värre och värre, satte halsduken för munnen, då kändes det bättre.
Och rätt som det var stod vi där i rummet med en massa kroppar hängandes! Och slaktarna jobbade på med att flå och allt annat dom gör. Skräck i en mikrosekund!  Men det luktade inte alls så farligt efter ett tag och illamåendet försvann och nyfikenheten tog över.
Det var riktigt spännande att se hur hela förloppet går till från levande djur-bultpistol-avblodning-flå-kapa bort ben-tömma innanmätet-dela kroppen-kylning-styckning-packetering.
Slutade med att jag och Angelica stod och vrålstirrade på dom som stod och skar bort fett och annat skit man inte vill ha på köttet, pillergöra. (Ps. dom två grabbarna var även rätt söta, hehe, men jag vet inte om jag vill ha en slaktare till pojkvän:P)
Sen när vi gått hela rundan och hamnade i rummet där dom satte på etiketterna på det färdipackade köttet fick vi smaka på en rökt köttbit. Lite sjukt måste jag säga att det kändes men shit vad det var gott!
Jag kommer aldrig bli vegetarian! (trots allt jag funderade på det i morse innan jag fick se allt det här)

Om du är känslig för blod och äckliga bilder så stäng ner sidan nu!


Jag och Caroline i våra snygga outfits. Observera mitt likbleka, förskräckta uttryck. Hehe.

Här flådde dom:

Klövar/skånkar vad man nu kallar dom:

Ett juver:

Ja.. Ett huvud, tungan hänger ner på vänstra sidan. Sjukt lång:
(snuskigaste bilden)


I kylrummet:

Packat & klart. (Vitsigt vitsigt:P För dom som sett reseprogrammet)


Man kanske inte är riktigt riktig som tycker sånt här är spännande=) Men jag tycker det är det och förmodligen kommer det mer äckliga bilder i morgon för då ska vi karva i en massa saker vi fick med oss som ett juver, lever, lungor m.m.

Så håll er borta från bloggen i morgon om ni är känsliga;)
Fast är ni det har ni ju iof inte läst ända hit ner så det spelar ju ingen roll att jag varnar någon:P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0