1:a dagen i mitt nya liv.

Gick ju sådär, hrm.. Började med att jag snoozade så jag klev inte upp förän 10.45... Åt en liten skål med fil och flingor. Sen vid halv ett for vi till Mellanfjärden och käkade lunch, jättemysigt ställe vid havet och jättegod mat.
Smarrig lax


Sen blev det solning och en skvallertidning (så nu vet ja allt om kungafamiljen) på verandan tills det var dags för middag, men då blev det bråk mellan mig och far och inget litet heller.. Gick till slut över och så då käkade vi, korvstroganoff. Men med svidande ögon och igensnorad näsa..  Och Baileyz satt och dreglade brevid. Blä.
Efter middagen gjorde jag en smulpaj med färska jordgubbar och grädde (så gick det med att vara nyttig idag, fast jordgubbar e nyttiga) ;)
Sen var vi ner till havet och vattendjuret Baileyz simmade som en galning. Zorba drog jag med ut en bit så pass att hon blötte magen men smart som hon är så hittade hon en sten att stå på så hon bara blötte benen=)


Baileyz spanar ut över havet
(ligger i sängen o skriver o jag lovar jag har dödat säkert 10 mygg här inne!)


Efter havet så gick vi hem igen och blev myggbitna på vägen, satans myggjävlar! Vi gick in och skulle fika paj och insåg att Tess var borta (pappas ena tax) Vi tyckte vi hörde henne och gick ut och tittade men ingen tax... Sen hörde vi henne igen och jag gick ut på bron och kollade men näe,, Men så tittade vi under huset och där satt hon! Hon hade lyckats fastna där inne eftersom hon gick dit med kopplet släpandes efter sig..Miffo. Det slutade med att pappa drog på sig overallen och kravlade in under huset och när han var mitt under då kom hon lös själv och lullade ut med en pinne inlindad i kopplet..
Observera pappas passande overall för uppdraget: Rädda Tess. Hahaha!! Så jävla roligt!!


Näe eftersom den laddar upp bilder så in i helvete långsamt så kommer det mera när jag ids vänta... Och nu är kl 00.19 och jag ska sova, jag la mig faktist i sängen 22.45!! Kan inte minnas när jag la mig så tidigt sist.
God natt! Bättre lycka i morgon!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0