FitnessJenny på intågande!

Damn girl! Vilken jävla fitnessdag jag haft idag! (eller igår, hann inte skriva klart igår). (Fast nu blir det förrgår för nu e kl 01.00 på fredagsmorgonen/torsdagsnatt el hur man vill se det)..
Klev väl iaf upp vid 9-tiden sen kom Felicia förbi, vi fikade lite och klurade på om vi skulle dra till Blanktjärn eller inte.. Kollade YR en sista gång och det var strålande sol uppe i Vålådalen. Så vi for. Var skitväder hela vägen upp, blev bara sämre och sämre, mulet och dimma, vi funderade starkt på att reklamera YR! MEN sen när vi svängt in mot sista vägen då uppenbarade ljuset sig för oss!

Sen blev det tamefan bara bättre och bättre! Vi var tvungna att stanna flera gånger för att ta kort på den underbara utsikten:

Såg häftigare ut på riktigt när fjället stack upp ur dimman:

Baileyz tittar ut från bilen... Baileyz hoppar ut från bilen:


Början av vår Blanktjärnsrunda:

Baileyz:


Eftersom vi kom upp rätt sent så var vi lite stressade hela vägen eftersom båda hade en tid att passa i stan. Vi tog bakvägen för att jag hade för mig att den är kortare, efter 1 timme började vi fundera på om vi skulle vända eller fortsätta men det kändes ju trist att vända när tjärnen kunde va bakom nästa krök. Så vi börja pinna på som tusan och tänkte att NU bakom nästa sväng eller bakom nästa backe så är vi där, men icke! Vi gick o gick men till slut så bara var den där! Den efterlängtade Blanktjärn! Ett helt år sen vi sågs sist! Vilken lycka, vilken glädje!
Nästan framme! Bakom åsen (som ser mkt mindre ut på bild) så ligger Blanktjärn:


Ett av mina största problem här i livet är att jag aldrig kan bestämma mig! Skitjobbigt. Kan va allt ifrån stora beslut till små obetydelsefulla beslut. Som tex med dom här bilderna.. Satt i en evighet för att klura ut vilken av dom jag skulle använda trots att dom ser i princip likadana ut, bara det att jag knäppte den ena bilden lite mer åt vänster..  Suck!

Hittade en sommarbild på nätet med samma motiv som jag hade tagit på=)

Bailarn igen:

Baileyz låg alldeles vid kanten och åmade sig och så ramlade han ner på isen! Haha det hade vart sjukt kul om det inte hade varit is! :D Jag försökte hinna ta ett kort när han låg på rygg och sprattla där nere men hann inte, det blev när han var på väg upp så det blev värsta närbilden, sötis=)  Högra bilden: Bailarn i sin bästa fotopose:
 
Jag o Felicia försökte vara kreativa och uttrycka våra känslor för Blanktjärn och fjällen:P
 
Miffobild på mig o Bailarn:


 
 

Vi hann iaf fika lite, gå ut på isen och knäppa en massa kort=)
Sen pratade Felicia med en kompis som vi bad googla fram Blanktjärnsrundan för att kolla hur långt det var hem, om vi skulle vända och gå samma väg eller fortsätta. Vi fick höra att det skiljde knappt 1km så då tänkte vi att vi fortsätter, det är ju roligare än att gå samma väg.. Men det skulle vara 7km. Vi kollade klockan och tänkte: Hoppsan! Bråttom bråttom. Vi beslutade oss för att vi måste nog springa för att ha en chans att hinna, så vi sprang! Oj vad vi sprang. 7km i kuperad terräng, i kängor! Japp! Hyfsat duktiga vi var då!
Jenny lubbar:P


När vi kom fram igen så visade det sig att det var mycket närmare om vi hade gått tillbaka:P

Baileyz tyckte hängbron va läskig=)
 
 
Utsikt från parkeringen:



När vi väl var på väg från Vålådalen så hann vi bara åka kanske 1km så blev det skitväder igen! Precis som när vi kom och ljuset uppenbarade sig så försvann det lika fort när vi for.
 
Snacka om att vi valde att va på rätt ställe denna dag! För det blev dessutom bara sämre, världens dis, mulet och äckligt hela vägen till stan.


Väl tillbaka hemma var det bara att byta om och fara in till stan och hämta våra nytryckta cheertröjor och åka på träning, hann bara med 1,5 timme eftersom jag blev sen..


Och eftersom jag siktar på miss Fitness 2010;) så kunde jag ju inte sluta träna efter 5km vandring, 7km jogging och 1,5 timme cheer utan som pricken över i:et så blev det gym oxå=) Triceps i mängder:D (Synd jag inte hade pulsklockan på mig, hade vart intressant.)
Där blev det dock inga bilder, får bli nästa pass=) Men en bild på mitt cheerlag som ligger och "ålar" på golvet fick jag iaf till:P

Fokuserade:

Vi håller till i Golds lokaler på Fyrvalla=) Driftig som man är så har jag fått dom till att sponsra oss;)

Näe nu jävlar är kl mitt i natten! Eller på morgonen...:S
Nog för att jag inte börjar förän 13.00 men ändå, kan va bra att sova lite=)


Kommentarer
Postat av: Nina

Åh vilka vackra bilder!

Och va duktig du är Jenny, sådär mycket är jag inte i närheten till att träna, lär mig...



Kul att trycken är klara på tröjorna nu också.

Steg för steg börjar bitarna falla på plats! Härligt!

2009-10-24 @ 23:23:38
URL: http://magnina.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0