Längesen sist!

Tjena.
Har varit i Norge på studiebesök på vår skola Hint i Steinkjär med min klass. Det var rätt skoj, kul klass=) På vägen dit började det snöa! Men när vi väl stannade på en rastplats så hade vi åkt över berget och var på väg neröver så där var det förståss ingen snö=( Jag som ville kasta snöboll!

Mitt rum med kotäcke, väldigt passande. En ko i matsalen:


Vi hade lite föreläsningar och sen på kvällen hade dom ordnat med mat och så var det en liten frågequiz men det var allt, efter efterrätten gick alla norskar hem... Så då drog vi hem till vårat boende och satt där o snacka vi i klassen.
Vi fick grillat, gott. På kvällen blev det så här.. Finska minnen=)

Byggnaden med matsal och bibliotek:

Det var inte många minuter solen tittade fram...
Utsikt på hemvägen:

Massa vattenfall överallt:

Fin fors. Det är rätt fint i Norge.

På hemvägen hade det snöat det på fjället! Var tvungen att säga till så att vi kunde stanna bussen och kasta snöbollar! Wiii=)
Datumbevis, min hand och fotavtryck, hehe. Moget!

Fjäll och snö:D

Vi for upp till Copperhill och tänkte dricka kaffe men där var det ju såklart stängt. Jag klampa in och där satt kontorsfolket och drack kaffe.. "Välkommen tillbaka 1:a December".
Massa snö=)          Vår snygga buss:S

Åreskutan i dimman:


Det var väl ungefär vad vi hann med=)
Ps. Såg inte en enda snygg norsk.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0