Lydnaden.

Jahapp, nu har jag gjort mitt första lydnadsprov ever! Det var kul och jag är lite proud över Bailarn. Vi har tränat sjukt lite och med tanke på det är jag rätt nöjd men det kunde gått 10ggr bättre om vi börjat träna tidigare, såå typiskt mig att göra allt i sista stund... (slap in the face!)
Men linförigheten gick helt okej.
Fritt följ oxå men lite missar, han sniffade på backen en sväng och hamnade på fel sida vid en högersväng:P
Inkallningen gick jättebra men det låg en pinnjävel där jag stod så han la sig ner och sniffa på den ist för att sätta sig, grr. Nog för att han satte sig fort...
Läggande under gång gick sådär, fick ge dubbelkommando... Men han la sig rätt fort och låg iaf kvar=)
Hoppet var katastrofalt, hoppade över fint men hoppade tillbaka utan kommando.
Framförgåendet gick bättre än jag trodde men inte alls bra.
Platsliggningen gick åt skogen, reste sig på första skottet...
Men som sagt, med tanke på hur lite vi tränat och att det var första lydnaden nånsin så är jag nöjd ändå=)
Fatima filmade så jag klippte ut lite bilder, därav den dåliga kvalitén.
Fritt följ:

Linförighet:

Framförgående:

Läggande under gång:

Inkallning:

Jontes lilla valpis=)
Wilze/Cash/valpen/knodden:P Får väl se vad han ska heta.


Bailarn räcker ut tungan åt lillpuppyn:P

Sötis=)


Zorba tuktar valp, hehe.


Nu när man äntligen börjat komma igång och träna seriöst är det ju superkul ju! Värsta träningssuget, hoppas det håller i sig resten av livet nu, då kommer dogsen bli grymma! Jag ska iaf satsa på att tävla med Baileyz. Får se när det blir dock, vet om en tävling i Oktober men tror det är liiiite tidigt;)

Nu är det sleepytime. I morgon ska jag träna Bailarn lite hemma, ska även cykla eller springa med Zorba och träna lillknodden. Och träna själv för fan! Värsta pepp sen gårdagen:D
Shake, shake, ett coolt rum och en mysig dusch, hehe!

Jobbar 15-21 i morgon så jag missar första cheerträningen för hösten. Men men, pengar går före.

Auf wiedersehen:P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0