One moose two moosar:P

Jag var ute och red nu i skymningen på söta Sanity. När vi kom på rakbanan så såg jag nåt som stod mitt i vägen, första tanken var att det är en älg men sen tänkte jag att det kanske är nån som rider, den stod alldeles still och ibland när man möter hästar i mörkret så blir lite töntiga och vill inte gå framåt men sen såg jag ingen ryttare och öronen var enorma:P Så det var en älg=)
Den bara stod där ca 50 meter framför oss och bara stirrade.. Lite creepy var det faktisk, jag funderade om den tänkte göra ett utfall. I vanliga fall springer dom ju undan rätt snabbt men inte denna.
Vi gick närmare och jag pratade och gjorde massa andra konstiga ljud för att det skulle akta sig men den rörde sig inte.. Jag hade ingen lust att bara skritta mot den i full fart för har den kutat mot oss då har ju både jag och Sanity dött av skräck.
Den hoppade till slut ut i skogen och där hade han en polare=) Sen stod dom bara där och vi travade vidare. Red runt Önsjön. Mysigt.

Nu ska jag käka middag och fundera på om jag ids åka nånstans ikväll. Det verkar som alla andra ska ut...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0