Kickoff! Del1.

Jag var ju på Kickoff med Golds i Åre på Tott Hotell. Velade som fan innan (som vanligt) hade tom inte bestämt när kl ringde på morgonen, men jag tog mig i kragen och for iväg iaf trots att jag somnade 4 och kl ringde 6 :S Sov dessutom kanske 4 timmar natten innan. Hade inte bokat nån tågbiljett utan tänkte köpa på stationen men där i automaten sålde bara SJ inte Nabotåget. Hoppade iaf på tåget och hoppades att dom skulle ta kort och att det inte skulle va svindyrt. Letade igenom alla vagnar efter nån Goldsare (eftersom det sas dagen innan att det var så många som skulle åka tåg) och hittade en i sista vagnen vilket var tur för jag hade ingen aning om hur jag skulle ta mig från tåget till Tott men det fixade hon, toppen. Dessutom kul med lite resesällskap även om jag sov hela vägen. Förutom alla miljoner ggr tågjävulskapet skulle toktuta!

Det var samling 9 och då delades vi upp i grupper som sen blev våra tävlingslag, vi snackade vi lite om företaget och träningar och vad man kan förbättra osv sen var det redovisning om det sen drog tävlingarna igång. Vi började med att gå en tipsrunda med frågor om allt från vem som grundade Golds till när Gustav III dog.
Tipspromis.

Svinhal nedgång.

Sen blev det lunch, skitgod kycklingsallad. Tog bara en portion, bra jobbat i nya livet.

Sen fortsatte tävlingen direkt efter lunchen med dips. Man skulle köra så många man kunde, jag impade och körde typ 13 var det nån som sa, jag räknade inte. Men blev lite mallig när en av grabbarna i mitt lag kom fram och tyckte jag var grym. Var även fler som blev impade, whoop whoop!

Vi hejade som fan när dom i vårt lag körde, jag var helt galen och gormade EN TILL KLARAR DU!

Sen blev det Knuffa-clementinen-i-ringen-med-hjälp-av-bananen-i-snöret-tävling

Spring-så-många-steg-du-kan-på-en-minut-tävlning, vi hade stegräknare och mitt lag förlorade denna med 1(!) poäng.

Roligaste tävlingen var pulka/tefat-racet nedför en jäkla snöhög som var asbrant. Vi skulle köra staffet så man körde 2 lag åt gången 6 deltagare i varje lag, man skulle ner för snöhögen, runda en buske och springa upp för snöhögen och växla där uppe. Sjukt kul och jobbigt. Mitt lag vann!

Hela gänget. Folk från anläggningarna i Åre, östersund, Norge, Sundsvall, Sollefteå och Härnösand.

Mysiga hus och häbren i kontrast till alla jävla miljonbyggen i lillStockholm.

Cool bil utanför Tott.

Den coola hummerlimon ryms inte i kameran.


Näe tamefan nu må jag sova, kl är 03.30 och jag ska upp och göra nåt vettigt i morgon innan jobbet.
Del 2 kommer i morgon eller på torsdag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0