Zeb.

Idag var jag ute och red Zeb för första gången, han e jättesnäll och mkt roligare än vad jag trodde han skulle va, för när jag provred han så var han seg som tusan och verkade bara allmänt less, jag red typ bara 5 min för vi hade en kass ridplan och han hade värsta styltorna. Men nu skrittade han på i bra tempo och travade på en gång man bad han, och inte var han het heller.
Trevlig att hantera oxå, lite störig med lite nafsande och fladdrande med frambena men snäll och han lyssnar när man säger åt han.
Han hade dock trampat sig på höger bak så det var en stor flik borta men den klippte jag bort, tvättade och sprayade så det blir nog bra. Jag hade väl inte behövt gjort så mkt men det känns bra att iaf tvätta rent och se till att det inte kommer in nå skit.
Var tvungen att ta in han i stora stallet eftersom det bara finns spolspilta där och där luktar det både gris och get så Zeb blev helt brydd och stod och sniffa som bara den! Herregud vad han andes in och ut, haha! Sen blev han helt förskräckt när jag skulle in med han i spolspiltan, dit ville han inte gå in men snäll som han är så gick han in och sen stod han där och trampa och var helt uppskärrad, hehe gullet. Men det gick bra iaf=) 

Fatima, Acke , jag och Zeb.


Jag och Zeb, han är så långhårig, hehe.

Fatima och Ackes baksidor:P

Hehe, obligatorisk ryttarbild.

Lurvhästen;)

Han blir nog snygg och vältränad snart;)


Ja det verkar vara en trevlig liten krabat det här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0