Älgar.

Idag när jag var ute och åkte skidor med hundarna så var det så fint, ingen som varken åkt skidor, gått eller kört skoter. Hundarna var duktiga och joggade på i djupsnön. Sen när vi kom ut till en väg så tränade jag på att skejta, det tar sig, känns som att balansen börjar bli bättre och bättre=)
Vi kom till ett ställe där det brukar va oplogat men nu hade dom plogat, det har inte varit plogat på den vägen på hela vintern och det brukar inte va plogat alls där vad jag minns från tidigare vintrar. Men det var inte gjort idag för det låg iaf en deci snö.
Men det konstiga var att det var så himla mkt spår där, började fundera på om det var ett gäng soldater som hade övning och var ute och knatade och hundarna blev astaggade och drog som fasen men ju längre vi åkte och ju mer jag tittade på spåren så var det för tusan älgspår!
Det måste ha varit en hel flock, det var hur mkt spår som helst längs med hela vägen!
Den där vägen har vi åkt många gånger, jag och hundarna och dom har aldrig dragit så jämt, bra och länge. Tom i sista uppförsbacken som är rätt lång kämpade dom och drog och drog! Till slut var jag tvungen att vända, hade ingen lust att stöta på hela den där ligan. Men det var sjukt intressant och det hade vart kul att fortsätta, om jag hade haft ett gevär... Arga älgar är ingen hit!
Men det kändes som om dom inte var långt bort för när jag stannade och skulle vända hörde både jag och dogsen nåt och dom ville verkligen inte vända, särskilt inte Zorba som älskar att jaga vilt...

A white moose.
Jag har faktiskt sett en vit älg på Karlstad Ridklubb när jag red där förut, vi skulle rida ut men vi fick hålla oss på ridplanen ist för den var som lite i vägen för vår väg=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0