It can only get better from here.

Okej, this is it. Idag börjar jag med min diet. Jag var till Kentaur Gym för ett tag sen och snackade med Jonny som äger stället. Har fått ett kostschema som jag ska följa i 2 veckor. Det ska bli intressant, har aldrig pysslat med nåt sånt förut.
Nu är det säkert nån som funderar på varför. Och planen är att bli fit och må bättre helt enkelt=)
Fit och cool på Halloween 2010 :P

 
Har funderat i flera år på att tävla fitness, såg en tävling på TVn en gång när jag var liten och det såg askul ut, tjejen var tokstark och körde ett program till musik med dans, styrka, vighet och jag blev asimpad, hehe.
Om jag fattat det rätt så hette det Aerobic Fitness och finns dock inte i sverige längre. Dessutom skulle man seriöst behövt varit gymnast för att fixa det och gymnastik är ju inte min starka sida direkt...
Nu tänker jag inte springa iväg och bli bodybuilder i morgon utan jag tänker börja med att styra upp kosten. (Men om jag väl kommer på att jag vill tävla då är jag ju som redan på rätt plats med rätt människor, därför jag valde att kontakta Kentaur).
Just nu har jag ingen rutin alls på maten och det uppskattas inte av min mage. Har alldeles för ofta ont i magen och det kan förebyggas bla med bra kost och rutiner.
Sen vet jag såklart att man ska äta bättre och träna mer för att tappa fett och bli mer fast men mitt problem är att jag inte har nån discipin eller karaktär, jag behöver någon som säger "gör så här", därför jag gillar att vara soldat;)
Samma sak gäller det här med sovandet, för er som känner mig kan jag sova hur länge som helst men har jag nån som säger kliv upp så gör jag det om jag måste. Som när jag var på militärutbildningen i somras, då var man tvungen att kliva upp runt 6tiden eftersom vi hade uppställning 8.00 och man skulle hinna fodra och rasta hunden och äta frukost själv innan. Det gick alldeles utmärkt i 2 veckor trots att vi var uppe och umgicks till kl. 3 vissa nätter.
Så jag vet att jag kan men jag gör det inte om jag absolut inte behöver... (Fråga mig inte varför jag är sån för det har jag inte lyckats klura ut än).

Nu är det ju iof inte så att Jonny kommer stå i mitt sovrum varje morgon och gorma "Kliv upp nu!!!" Men han har lagt ner tid på att göra ett program som passar mig och jag har lagt ner pengar och nu berättat för familj och er att jag ska göra detta. Så nu får jag ju skämmas om jag inte följer det. Eller hur;)
Dessutom har jag som nyårslöfte att ta tag i saker och föllfölja det jag tar mig för. Göra saker på en gång och inte skjuta upp dom.

Har nyss vägt mig och ska även mäta mig ikväll. Inte längden då alltså utan omkrets på armar, midja, lår osv. Jag vet hur lång jag är, döh!
Det här med att gå ner i vikt är inte så noga, alla vet ju att muskler väger mer än fett. Fast jag skulle iof vilja tävla monté igen och då är det ju bra att ligga runt 60kg eller ännu hellre 55kg. Vi får se vad jag hittar på.



Snart kommer Simon och Emma och hälsar på =)

Kommentarer
Postat av: stina

vad har du fått i jul klapp? skulle ju vara lite kul om du la upp bilder som alla andra på vad du fick och kanske tipsa om nånting du tyckte var bra (:

2012-01-02 @ 18:56:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0