En riktig hunddag.

Började skriva på detta inlägg för längesen! Skriver väl klart det nu då.
 
Igår (alltså 2 v sen) hade jag och Bailarn en heldag. Vi var först till Krokom och tävlade agility. Vi var anmälda till både hopp och agilityklass. Det var superfint väder hela dagen! Bailarn var duktig! Vi har ju bara tävlat en gång förut och då sprang han till funktionärerna och hejade, hoppade åt fel håll och var bara svinglad. Denna gång körde vi halva banan klockrent tills han upptäckte att det satt folk i täl brevid banan, haha! Miffo, sprang såklart och sa hej. Sen sprang han förbi nåt hinder och jag tror han hoppade nåt åt fel håll oxå men mestadels av hinderna tog han bra, jag var riktigt impad över att han var så duktig. Framför allt i början för det var 3 tunnlar varav en låg lite klurigt till och jag var osäker på om han skulle ta den rätt men det gjorde han. Det var så himla kul!!! Duktiga vovve =)
 
Inför agilityklassen hade jag räknat med att bli diskad då vi tränat alldeles för lite på vippbrädan och han tycker den är jätteläskig. Så min plan var att hålla i brädan och låta han gå försiktigt över den, och håller man i hindret blir man diskad. Vi startade och Bailarn var jätteduktig, hoppade igenom ett däck, över Ahindret och svish upp på vippen och flög ner! Han blev nog lite paff, tror inte han fatta att det var vippen, men sen kuta han in i tunneln, asbra, men sen sprang han förbi balansen en bit men sen över, hoppade hinder, kuta genom tunnlar men sen vid slalomet sprang han och lukta på nummerskylten, miffo igen! Sen tog han slalomet bra, men börja skälla i det, det är så störigt! Men bra att han tycker det är så jäkla kul då iaf ;) Men sen missa han sista pinnen. Kom inte ihåg slutet men tror det gick bra. Vi blev ju iaf diskade då men inte av den anledningen jag trodde. Och jag är så stolt över han, lillgrabben! Och nu är vi sjukt taggade över flera tävlingar!!! Ska nog anmäla till en lydnadstävling 13 oktober. Vi har som mål där att glädja publiken, eller att skrälla och vinna klubbmästerskapet! ;)
Efter agiliyttävlingarna. Glad hund.
 
Efter agilityn iaf, så drog vi till klubben då det nya patrullhundsgänget skulle köra sitt lydnadsprov, så då kika vi på dom. Sen körde vi lite platsliggning med den nya externa belöningen, lägger en boll bakom honom så att han inte vill krypa framåt. Funka! =) Men måste tränas mkt mer! Sen körde vi lite hopp oxå.
 
Vi avslutade dagen med att åka till Önsjön och bada lite. Bailarn sprang ut på bryggan, vände sig om och stod och stirra på mig, typ som att Kom igen nu matte, va inte så långsam! Sötis! Kastade apporten ett gäng gånger i vattnet och han simma och simma, han älskar verkligen att bada =).
Kom igen matte!

Äntligen!
Simsim!
Söt hund!
Väntar på att få hoppa i!
Fina fina hund <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0