Ridturen.

Var ju ute och red förut. Det började snöa när jag gick till stallet. Stora blöta flingor och snålblåst, underbart. I det ögonblicket ångrade jag att jag sagt att jag ville rida.. Men men. Jag borstade och slängde på grejorna och begav mig ut i skitvädret på Haja, Fatima och Acke var såklart oxå med;)
Det blåste och va äckligt så tom Haja gick och småblundade (titta var du går krake!:P)
Vi gick iaf in i skogen och galopperade på en mysig stig med lagom mkt snö. Myspys!
Red en sväng på rakbanan oxå men den va så hård, längtar till sommaren då man kan rejsa där och sen ta ett dopp i Önsjön=)
När vi kom tillbaka till stallet var hästarna sjöblöta och även min jacka och tröja hade blivit blöt igenom.. Tur jag inte skulle ut och rida fler utan fick gå hem och hoppa i torra kläder.
Det bästa dock med att vara ute i skitväder är att man känner sig ganska nöjd efteråt. =)

Nu måste jag nog gå ut med hundarna igen för dom bara piper och piper.. Dom har ätit och varit ut, inte lätt att veta var felet är då, men vi tar oss väl ännu en nattpromis då..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0