1 älg, 2 älg, 3 älg, 4 älgar!

Aarrgghhhhhh Jag sköjs chöjs schöjs hur fan stavas det!! Jag kollar på Extreme Male Beauty och det är nån galen tant i England som dricker sitt eget urin! Fy fan! Jag brukar inte vara känslig för snuskiga saker på tv, vid matbordet eller om nån berättar men uppenbarligen är urindrickande min svaga sida. Jag sköjdes flera gånger, vidrigt! Stackars Tim (som programledaren heter) som var tvungen att prova. Jag led med honom! Arghh va äckligt!!!
Damn, han blev ju nästan snygg när han raka av sig skägget (jag som gillar skägg), blev vältränad, vaxade kroppen och fixade håret! Men så tyckte inte hans tjej det! Shysst! Och han själv gillade inte att vara så självupptagen och träna så mycket så han skulle go back to old Tim. Suck...
Före och efterbilder:

Kul program iaf och jäkligt kul kille, haha!

Happ, idag har vi haft föreläsningar hela dagen. Om avel, kalvar och tillväxt, slakt m.m. Så nu vet jag vägen från att kalven pluppar ut ca 45kg tung tills den hamnar i charken på Ica som 1kg köttfärs, moahaha!
Lånat böcker som kostar massvis att köpa:

Så gör man om man är fattig, fast den röda boken har jag (nånstans:S) efter Torstatiden.. Mitt älskade tigerfodral är självklart med på skolan! För er som inte visste så älskar jag lila och tiger;)
Min tigertattoo<3


Om nån börjar undra över dagens rubrik så kommer det en liten förklaring här.
Jo, så här var det:
Idag skulle jag rida Lasse vilket jag oxå gjorde. Vi gick upp till rakbanan för att köra lite galoppintervaller (kul!) Kom travandes där längs med vägen, började fundera på björnar (mamma ringde precis när jag skulle ut och hon sa att jag skulle akta mig för björnarna:P) Vi har faktisk haft björn där.
Iaf så helt plötsligt spetsade Lasse öronen och saktade in (glad att han inte tvärnitade och börja skena hemåt) BRAK lät det och upp över vägen mitt framför oss kom en älg! Och en till och en till! Plus att en fjärde står kvar på vänstra sidan av vägen! Lasse står som förstelnad, känner hur hjärtat dunkar på han så hela han skakar, stackarn. Stod en stund och kika på den älgen som var kvar.. Sen trava vi iväg igen.
Vände och skulle börja med intervallerna men då var jag tvungen att skrika, tjoa och sjunga för att älgarna inte skulle stå mitt i vägen när vi kom där i full fart. Sjöng passligt nog "Älgarna demonstrerar". För er som ej hört den går den så här:
Älgarna demonstrerar, älgarna har fått nog, älgarna vill ha trygghet här i sin egen skog! Sen började jag garva åt mig själv. Jag är glad att ingen såg/hörde mig. Tänk er själva, en häst kommer i full galopp i skogen med en ryttare som skrålar/skrattar fram Älgarna demonstrerar!
Jag hann dessutom öva på vår cheerramsa coh snacka lite annan goja medan jag red fram och tillbaka:D Kände mig dock liite skitzo som pratade med mig själv och älgarna..
Älgar:                       Fina djur.


Näe nu jävlar måste jag sova! Ska va i getstallet kl 06.00 i morgon bitti, vi ska mjölka igen och sen ska vi kastrera kultingar..
Adjöken!

Ps:
Morgondagens (el veckans?) lista:
*
Ringa idiotcsn
* Skicka hatbrev till akassan
(Börjat skriva iaf)
* Rida Lasse
* Städa övervåningen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0