Skytte.

Var äntligen i gropen ikväll och sköt pistol! Var alldeles för längesen!!! Bedrövligt, men jag har ju inte haft tid. Men nu så ska jag se till att vara där ofta, för nu ska jag tävla 17-18 Aug i Boden. Hehe. Oväntat! Jag fick ett mail av en kille i mitt kompani om en tävling han skulle på: Rikshemvärnschefens hemvärnsmästerskap i pistol och jag är inte bangen, kör bara kör tänker ja, jag hänger med! =)
Så nu måste jag träna, träna, träna! Tur jag har softisen så jag kan träna drag och magbyte hemma, då jag inte har nån egen picka än!
Lite hylsor från kvällen ;)


Ska man köpa en ZC eller en Glock? Det är frågan, får ju faktisk köpa nu bara jag fixar papper och ett vapenskåp. Dock är jag student just nu vilket inte gynnar mitt vapenköp...
Sköt med en i klubbens ZC idag för första gången och den var väldigt bekväm att hålla i när man har så små händer. Väldigt lätt på avtryckarn oxå, det är jag inte van sen Glocken ;) Tyckte det var lättare att samla skotten oxå, dock så måste man ju säkra/osäkra och det behöver man inte på Glocken så det tar ju ett tag att komma in i. Men jag gillar Glocken... Hade jag haft råd hade jag köpt båda sorterna. Men jag ska klura lite på vad jag vill ha, är ju inte så att jag ska springa och köpa en i morgon direkt...
 
Näe nu blir det äggmacka och te! :D
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0