Hard work work.

(Skrev detta inlägg för typ 1 månad sen, har väntat på att få en massa bilder på mailen men nä.. Så nu åker d ut i cyberrymden ändå! Hade ju nån bild själv.)
Hej lilla stackars bortprioriterade blogg.
I veckan har jag varit i Tåme och jobbat åt Försvarsmakten som hundförare, så roligt! Och jobbigt förstås ;)
Har inte tagit så många bilder men några iaf. Vi har spårat och patrullerat som galningar, jobbat i skift dygnet runt. Men hade det rätt glassigt med att få sova och äta inne. Var b-styrka och dom ville ha oss fräscha, lyx! Det var AJBs jägaraspiranter som hade slutövning. Baileyz har skött sig bra, bla tog han upp ett spår mitt i skogen som ledde till en massa dumpad stridspackning, sen vindade han in en fiskare på 400m, bra näsa! Sen kunde ju inte han veta att fiskaren inte var soldat ;)
Det bästa var dock när vi hade varit ute mest hela dagen och patrullerat både vägar och skogsområden utan att hitta något, måste gått typ 1 mil men Bailarn kämpa på, dock hade han en massa vindmarkeringar och nåt spårupptag men som vi aldrig följde hela vägen. Men till slut, när vi patrullerade mitt i skogen så fick han upp ett klockrent spår, och spårade rätt fram till två soldater som låg och tryckte under ett träd. Det blev skottlossning och vi tillfångatog dom och Baileyz var bara tokglad hela tiden! Duktiga, duktiga hund!
Brorsorna laddar för övning.

Lite färg förgyller vardagen ;)
Välförtjänd vila efter spår och patrullering!

Hitta Malin och Simpan i skogen =)

Paus i myggparadiset...

På väg nånstans.

Min bästa vän dessa dagar!!En av soldaterna som Bailarn letade reda på och som tillfångatogs, duktiga hund!
 
Det var sjukt kul att jobba med detta gäng och Bailarn skötte sig bra, som vanligt är det jag som inte litar på honom.. Lita på hunden! Hur svårt ska det va!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0