Skitkul dag.

Har varit med en av veterinärerna ut idag eftersom det var så lungt inne. Jag har avhornat kalvar=) Lite scary men kul. Först ska det sederas, sen lokalbedövas och sen fram med bränn"järnet" och jäklar va det fräser till och ryker och luktar illa.. Men men efter några stycken vänjer man sig. Man känner sig dock lite elak faktiskt och tanken på att bli vegetarian slog mig en sväng... Men den gick över.

Var sen till ett stall och kollade lite hästar och tog stygn på en, det var oxå kul för dom var häftade, inte sydda så jag fick använda värsta fräna uppfinningen för att ta bort dom. Ungefär som att ta bort ett stift om du häftat ihop papper fel=) Behövde inte ens sedera hästen.

Har nyss druckit lite varm Oboy, så nu ska jag ta och hoppa i ridkläderna och gå ner till stallet och rida en sväng innan det blir mörkt ute.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0