Vissa dagar ska man inte kliva upp:P

883 kalorier försvann på min och Kåres ridtur idag=)
Ett under att jag överlevde idag efter allt som gick emot mig.. Först var ridbyxor och ridstövlar fortfarande blöta sen badandet sist, hehe, så då fick jag leta fram ett par andra ridbyxor, dom var trasiga så jag fick sy ihop dom. Sen var dom även nytvättade och alla som haft ett par nytvättade skinnskodda vet att dom blir rätt så stenhårda så jag fick för tusan skavsår när jag gick och hämtade hästen som självfallet stod läängst ner i hagen..(obs, stoor hage) Var rätt död när jag kom upp till stallet igen (notera att jag fortfarande är rätt förkyld) Sen var min sadel oxå forfarande blöt sen sist, tur den fanns en annan sadel att använda.
Hämtade Kåre i hagen i morse, världens tröttaste häst?


Red bort och skulle möta Felicia och red en väg jag inte ridit på flera år, superfin galoppväg. Kom där i lugn härlig galopp, kollade på naturen och njöt av vädret tills det kom en vattenpöl, sist när jag och Fatima red och vi galopperade och en vattenpöl dök upp blev det tvärstopp på Kåres ben och han slideade 1 m, samma sak hände idag, haha. Jag såg pölen och tänkte jahapp nu tar det stopp och mycket riktigt, det gjorde det. Han gled dock inte så lång denna gång men det blev ett litet bromsspår som jag var tvungen att fota;)

Det var dock snäppet roligare förra gången för då hade jag tagit täten och galoppade så fint tills jag ser pölen och eftersom jag inte vet hur han reagerar och Acke låg och flåsa oss i nacken så ropade jag -VATTENPÖÖÖL! till Fatima så hon skulle vara beredd, nog för att Acke inte hunnit slagit stopp på sina räserben=)
Mitt i Kåres slide så hann jag tänka att nu slidear vi sen flyyger vi över pölen, hoppas jag sitter kvar men Kåre tog sitt förnuft till fånga och drog bara igång i galopp igen genom pölen eftersom han ändå inte skulle hunnit få stopp innan=) Duktig häst.

Riduren för övrigt idag var rätt spännande, i korta drag har vi insett att han är rädd för får, getter, grisar och kor, både stora och små (och i viss mån diken).. Vi har trampat ner både massa korn(?) på en åker och ett fårstaket och stått på bakbenen..
Fast vi hittade några grymt fina ridvägar iaf!
Mysig skogsväg med fina blå blommor:P

Jag är iaf glad att jag kom hem helskinnad. Näe så illa var det väl inte men damn it vad trött jag var när jag kom hem, däckade i soffan efter jag käkat lunch.. Sov mest hela dagen.
På kvällen var jag och Fatima upp till Tanne och kollade läget;)

Kollat på Sagan om konungens återkomst och hostat som en galning och nu känns det som om jag har feber.. Ska sova nu, läänge!
Kaatchiiing!



Under denna ridtur har varken häst eller ryttare kommit till skada:P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0