Semester=)

Igår hoppade jag på tåget med hundarna och for ner till Sörfjärden till pappas stuga. Tänkte åka bil (finns inga andra alternativ sen man tog körkortet) men eftersom inte mina vindrutetorkare fungerar, och avgassystemet håller på att lossna, den läcker styrservo/växellåde och motorolja så blev det tåget till slut. Det gick riktigt bra förtom att tidsoptimisten i mig klev upp för sent så jag körde snäppet för fort till stationen. Men jag hann iaf=) Fick tom stå och vänta lite;)
Hundarna på perongen:


Voffar i tåget:


Dom var så duktiga på att åka tåg, var lite orolig att dom skulle bli åksjuka men icke! Dom låg mest bara och sov, klev inte ens upp när det gick folk förbi=)
Dock var det en sån där korkad typ med på tåget och en störig unge.. Hörde ungen börja snacka om Bailyez.
Ungen: - Det där är min hund.
Hon som va me ungen: - Är det det?
Ungen: - Ja, jag har en sån hemma fast nu är den borta, det där ee min!
Åh vilken muppunge.. Dessutom när dom gick förbi så ville ungen klappa Baileyz och utan att fråga så klappa hon han och den vuxna sa bara klappa försiktigt nu och sen försvann dom utan att jag hann säga nåt! Jag satt och prata me Ac i telefonen.. Kom på sen att jag skulle sagt:  -Akta han bits!

Väl framme så åkte jag och pappa och handla lite och tog en fika. Sen drog vi till stugan. Det är skitbra där nu för han har inhägnat för att inte taxligan ska kunna smita vilket betyder att Zorben oxå kan vara lös!! Hon blir såå lycklig!!!
(Fan vilken jävla tid det tar att ladda upp bilder nu, jag blir vansinning!!!!)

Zorba i det fria=)

Skriver mer i morgon.
Godnatt!
//J


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0