Från Karlstad till Melbourne??

För en sisådär 13(!) år sedan så bodde jag i Karlstad, det var där jag började rida på allvar, innan hade jag gått en termin på Ås ridskola när jag var typ 7 år..
Iaf så fanns det HUR MYCKET hästar som helst som jag fick rida och pyssla med i Karlstad eller runt Skattkärr för att va exakt. Dom hette: Elvy (nordis), Peter Pershing (varmblod), Mavilla Bishop o hennes bror som ja glömt namnet på (VB), Golden Knight (VB) Wesir i Azam (arab), Maja & Minette (minishettisar), Betty Bus, Cindy Bus, Daisy Bus, Chatina Launcher, Kingen, Queen (alla 6 VB), Pickles (favvoridskoleponnyn). Och säkert ännu fler som jag glömt namnen på.
Men jag hade en favoritpålle av alla dessa, det var en tjurig jävel, en shettis som var så jäkla rolig! Han drack Påskmust och käkade Zoo-godisar=) Han hette Zapp<3.
Han var med på en rad olika äventyr med mig och mina vänner. Vi körde och red och pysslade med allt möjligt, hoppade, ramlade av och tokgalopperade. Haha vilka underbara minnen.
En gång hoppade vi lite hinder på en volt med en tråd runt, efter ett tag blev han less och ville inte vara med så då tog han tag i bettet och sprang rätt under tråden som jag fick rätt i magen och där tog det tvärstopp för min del, Zapp han sprang hem och var så jäkla nöjd över sig själv.
Ibland när han inte ville vara med så kunde han stanna och vägra gå, börja bocka och göra världens caprioler, värre än hästarna på Spanska ridskolan=) Efter ett tag så lärde man sig att sitta kvar och jag tyckte det bara var kul. Det tyckte inte han, så efter hans försök me att kasta av mig eller totalvägra att gå så kom han på den briljanta idén att backa hem! Så det gjorde han och det fanns inget man kunde göra. Haha så himla uppfinningsrik<3 Älskar den lilla ponnyn som tyvärr är i himlen sen några år tillbaka. Hoppas han och Zono galopperar och busar på dom gröna ängarna!
Jag är ute och kör Zapp:

Lärde han att stegra:


Han kunde göra capriol men jag har ingen bild=( det här var ju på den tiden digitalkameran inte fanns så man tog inte så mkt bilder:P

Konstigt förresten det här med Z:a. Det är lixom nåt genomgående tema i mitt djurliv. Zapp, Tarzan, Zorba, Baileyz & Zono. <3

Nu ska jag fortsätta med mitt anestesiarbete, det är riktigt kul när man väl håller på. Jag saknar djursjukvärden lite, så fort jag läser mina gamla papper så saknar jag det och känner att jag vill lära mig allt om det! Kanske borde söka ett DSVjobb nånstans. Sonja har sökt i Melbourne, där vill jag oxå va...

God natt.
Ps. Ni får ta er i kragen och kommentera mera!

Kommentarer
Postat av: Nina

Hihi vilken tuff liten ponny! :)

2009-10-08 @ 00:32:14
URL: http://magnina.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0