Aldrig mer utan reflexväst!

Skulle gå ut på en trevlig kvällsrunda med hundarna tänkte jag. Det brukar ju vara rätt lugnt i byn.
Kom ut på gården och var på väg ut på vägen då det kommer en bil i 180, det gick jäkligt fort! "Jävla idiot" tänkte jag sen hann jag bara gå några meter då nästa bil i full fart kommer, får panik och drar in hundarna och aktar mig allt vad jag kan och var glad att jag hade min reflexväst så jag syntes!
Den bilen saktar iaf ner när han ser mig men jag tänker ändå "jävla idiot" om den oxå och tror att det är nå jävla slynglar som är ute och leker, men näe.
Bil nr 2 var polisen! Så fort dom hade passerat mig så gasade dom på som fan igen! Sen fick dom bromsa för 90 graders kurvan (jag var tvungen att stå still och kolla om dom skulle ta sig igenom kurvan eller köra rätt fram) men dom klarade det.
Jag undrar vad tusan dom sysslade med och vad det var för idiot dom jagade.
Jag konstaterade oxå att jag aldrig ska gå ut utan västen igen, det har hänt nån gång att jag lämnat den och det märks så väl att man inte syns när det kommer bilar. Jag vet ju själv hur det är att köra bil, man ser inte ett skit ibland, särskilt inte om man får möte.
Dessutom blev vi ju påkörda förra vintern när vi åkte släde. Jag var helt säker på att Baileyz dog för jag fick bara med mig Tarzan och Zorba ur vägen när jag kasta mig av vägen. Baileyz försvann under/på andra sidan bilen.
Sjukt obehagligt!
Näe tacka vet jag reflexer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0