Spring, Spring, Spring, Spring, Spring, Släpp hästarna fria!!!

Ja, så kan man sammanfatta min dag...
Jag och Vero var ute och red idag, Svante och Acke, en mysig tur med lite galopp i djupsön, skönt väder var det oxå=)
Sen skulle jag ut och rida Bullen själv. Har aldrig ridit han men jag hoppade upp och travade upp mot Önsjön, nemas problemas tills vi kom till en skogsmaskin parkerad där vi skulle svänga in. Tvärnit och ett kast åt andra hållet, vi vände upp igen och då stegrade han sig och vänder runt igen.. Vi gjorde så ett par gånger till varav en gång han stegra rätt högt.
Men sen jävlar fick jag han att gå åt rätt håll. Hade en trevlig om än seg galopp och jag satt beredd på en tvärnit men den kom inte.. Härligt.
När vägen var slut och vi skulle gå in på en stig så: hupp en stegring med en 180 graders piruett dök upp under mig.. Morr. Men denna gång räckte det tydligen att protestera en gång för sen gick han framåt.
Allt var frid och fröjd, vi kom fram till världens härligaste galoppbacke där vi galopperade hela vägen upp sen travade vi och galopperade på långa tyglar som värsta westernekipaget.
Vände i slutet av vägen och tog galopp hemåt, så himla härligt, lagom djup snö, lugn häst, långa tyglar, bekvämt som tusan men vips så var jag utan häst och seglade fint ner i djupsnön på sidan av spåret, hästen sprang åt andra hållet...
Happ, bara att knata hem då.. Ringde till Malin och berättade att hennes häst och jag inte riktigt var på samma ställe längre:S
Som tur var va jag nära en väg hem som dessutom var uppkörd av skoter så jag slapp pulsa i djupsnö...
Jag gick och gick och gick. Funderar vart hästen är på väg, eftersom han sprang åt helt fel håll men sen hör jag nåt bakom mig och då kommer den jäkeln springande! Hinner greppa tag i tygeln men han hoppar åt sidan så jag tappar den lika fort men då sprang han iaf hem...
Miffo!
Och inte nog med det, när jag skulle ta in hästarna efter det så tappar jag en och han springer iväg! Kan det gå sämre!?!?!?!?! Han sprang iaf inte många meter förän han kom tillbaka igen så jag kunde ta in han i boxen.
Nu har jag iaf "alla hästarna hemma" igen;)

Jag är sjukt glad att Malin fortfarande vill ha mig i stallet:P




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0