Aha!

När vi stod på torget med cheeren så satt en hund uppbunden helt ensam vid ett räcke och Michaela sa nåt i stil med "Dig kan jag ta med hem lilla vovven" och då tyckte jag det lät som hon tänkte hundnappa den.
Kom då och tänka på ordet kidnappning, fick en Aha!upplevelse: kidnappning måste komma från engelskans kid (barn på engelska ni vet:P) Kidnapping! Fan va smart jag är!
Men sen tyckte Anna att: Men är inte nap sova?
Öhhh!? Komma här och komma! Va?! Dålig stil! Barnsovning, näe då föll ju min teori... Men då sa (tror det va) Michaela: Men dom kanske tar dom när dom sover.
Fan va bra! Nu funkar min teori igen! Lovley!
Kidnapping, man tar ett kid när det nappar! Simpelt! 
(Man skulle nu lätt kunna tro att jag är blond, men jag försäkrar att så är icke fallet!) 

Jennys Aha!-min:
Jag kunde inte bestämma vilken som var mest passande så jag tog helt enkelt båda!

Skulle ju förstås haft lampan ovanför huvudet... Bättre lycka nästa gång.

NU: S.O.V.A! =SOVA!!!!!!!!!!!!

Kommentarer
Postat av: Karin

Hahaha, vilket underbart inlägg!! Tror stenhårt på din teori! Hoppas allt är bra!

Ja, flyttar som sagt tilll englnad och alex ikväll. Äntligen! Hoppas jag hittar något jobb fort, så jag inte bara går hemma och drar.. han har jobb i alla fall 2 månader. Glöm inte bort sonjas kräftskiva i augusti!! kramar!!

2010-03-08 @ 16:37:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0