I love träning.

Det är så nice att träna! När det bränner i musklerna och man mår nästan illa för att man tar i så mycket, me like! Eller just i måillaskedet kanske det inte är så kul, men efteråt e man så jäkla nöjd över sig själv!
Men en sak som jag blir arg över (fast jag har blivit mycket bättre på att kämpa) är när jag inte tar i allt vad jag kan utan mesar ist, då blir jag så irriterad efteråt och tänker att jag hade klarat mer!

Uppe i Umeå låg vi ute på backen och tränade ladda, patron ur med AK4an och den är både megalång för mina korta armar och tung, 5.5kg. Det blir ybertungt eftersom jag inte når som jag ska.

Iaf så var det så jävla tungt och kallt om fingrarna på slutet att jag nästan gav upp, jag tog och vilade en sväng och alldeles efter då var övningen slut! Jag hade ju för fanken kunnat härda ut då!
Samma sak när vi stod i jägarställning (benen i 90 grader) benen började skaka och krampa och jag tänkte att jag orkar inge mer så jag sträckte på bena 2 sek, då var övningen oxå slut 2 min senare! Faaan, jag hade kunnat stått ut!!!
Resten av BRAKpassen härdade jag iaf ut heeela passen och fan vad gött det är! :D
Haha!


Mitt nya favvouttryck är nu: Det sitter i pannbenet!
Det är fan bara att härda ut när man tror att man inte orkar mer! För det gör man, det sitter fasen i huvvet, bit ihop och bestäm dig att du ska klara det så gör du det!

Idag var jag efter att jag hade haft mina ASK (absolut show kidz) på PT challange passet igen, precis som förra onsdagen. Det är så bra för det börjar direkt efter mitt pass, då är jag ju redan på plats och har dessutom en massa tid att fördriva till cheerträningen kl 20.
Det är ett grymt bra pass då det är cirkelträning och man kör igenom hela kroppen. Det funkar dessutom för alla eftersom man själv väljer hur lite el mkt man tar i. Det är en låt som är så jäkla bra och alltid när den kommer så kan man kämpa på lite extra, awesome!

Liten stegräknare. Inte min egen men en likadan=)

Har ju börjat använda min stegräknare nu oxå. Vet inte om jag sagt det men jag är med och tävlar med jobbet. Kommunen ordnar en tävling för alla kommunalt anställda och såklart ville jag vara med. Man ska gå minst 7000 steg per dag.
Jag är ju lat (trots ovanstående inlägg) och denna tävling är en liten morot för att komma ut och gå mer, dels för min egen skull men nästan mer för hundarna. Jag tycker det är så tråkigt att vara ute och gå så jag cyklar, åker skidor el rider hellre med dom. Mest för att dom drar så in i bomben i kopplet när man går med båda men inte ids jag gå 2 promenader bara för att kunna gå med dom en o en. Fast Bailarn släpper jag så fort vi kommer av vägen och det är det bättre. Sen kan dom faktiskt gå fint tillsammans oxå men jag måste bli så arg och det är inget kul...

Har idag gått 12 264 steg. Hade inte på mig den på passet dock.

Näe nu ska jag hämta lite te och kolla på Hellcats;) Åt en mumsig middag med kassler, keso, grönsaker och avocado, åsså mjölk såklart! Bästa drickat till ALL mat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0