Baileyz är certifierad försvarsmaktshund!

Fy fasen vilken sjukt härlig helg! Fantastiska hundar, fantastiska hundförare, fantastiska instruktörer och fantastiska domare. Underbart väder! Det kan inte varit bättre :D
Jag är så jäkla glad och stolt över min lilla Bailare!♥

Mest impad är jag över spåret, sjukt fränt! Efter spårupptaget drar man ju iväg ensam, bara jag och Baileyz ensam ute i skogen. Man har ju ingen aning vart den som lagt spåret gått, man har bara hundens nos att lita på. Så jäkla coolt.
Jag hängde bara med och Baileyz spårade sjukt bra. Vi hade världens blötaste spår och då menar jag BLÖTT!!! På djupaste stället var det nästan till knäna! Baileyz hoppade ner i vattnet och nästan försvann och upp på andra sidan, haha! Tur det är en vattenälskande labradork;) Det var inte nån liten pöl heller utan en hel jäkla sjö! Helt galet och sjukt kul!!!!
Ena apporten såg han inte, gick förbi den en halvmeter men sen fick han vittring och vände och tog den! :D Han är så himla duktig! Jag trodde några ggr att vi var ute och cyklade för han började titta sig omkring och se förvirrad ut men sen helt plötsligt dök han ner i spåret och älgade fram som ett ånglok igen.
Vi hittade alla apporter! :D

På patrullstigen gick det oxå finfint, matte kom ihåg att göra tecken och Baileyz markerade både ljud och vind bra!

Sittande bevakning gick awesome, superbra markeringar på både ljud och vind, fokuserad vovve=)

Bailarns bas gick oxå bra. Hela helgen har helt enkelt varit asbra!

Lite bilder från dagarna:










JenzanBaileyz


Kommentarer
Postat av: Virre

GRATTIS!!!! Va kul!!!

2010-09-27 @ 07:07:31
URL: http://lusegris.blogspot.com/
Postat av: Emma R

Tufft Jenny! Grattis till allt detta, jag minns när du för ex antal månader sedan började med detta "lilla" project! Kul att det gått så bra! KRAAAM! /Emma

2010-09-27 @ 08:08:02
URL: http://emmarasmusson.blogspot.com
Postat av: Tobias

Vad roligt att det går bra före er!!! Grattis!

2010-09-27 @ 14:07:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0