Alfa.

Jag var på kompanistämma ikväll och där råkade jag lixom hamna lite i styrelsen i vår nystartade förening, ehh. Jag har ju så lite att göra på min fritid...
Det var iaf trevligt att träffa lite folk ur mitt kompani. Har ju bara träffat några då på övningen den 30 januari.
Vår hemsida har tydligen dragits igång, länk till den här.
Mitt nya märke som jag fick idag;)
INDIA-INDIA.



Vi är 4 hundförare i Insatskompaniet men vi är uppdelade i 2 plutoner så Sol och Micke är i Bravo och jag och Kristian är i Alfa, men han den jäkeln drog ju till Skara så nu är jag själv hundförare i Alfa...
Men det blir nog bra=)
Längtar till nästa övning som förmodligen är i mitten på Mars.

Sen finns det såklart en Facebooksida oxå;)

Från hemsidan, checka in det tjock och kursivmarkerade, thats us;)  :

"Nya tider - Ny organisation.

Vid årsskiftet träder en ny organisation i kraft. Jämtland/Härjedalen kommer att samlas i en bataljon.
Fr.o.m. 2011-01-01 kommer vi att ha en bataljon i länet.

För vår del är den största förändringen att vi kan välkomna en nygammal pluton till oss. Det är Åre/Järpens insatspluton som kommer att ingå i kompaniet från årsskiftet.

Kompaniet byter under 2011 beteckning, från 37.e Inskomp till 141.a Inskomp.

Men II, "INDIA-INDIA" kommer att leva vidare, och naturligtvis förbli "Non Plus Ultra"

Vidare strömmar det just nu in nya soldater till förbandet. Fyra hundförare, hundbefäl samt ett femtontal nya soldater.

Ett stabsbefäl har gått till bataljonsstaben och kommer att ersättas av en fd. plutonschef.

BRAVO-INDIA får två nya chefer, vilka båda kommer från förbandet."




Näe nu är det dags att sova, ska upp och se Glee kl 7.00, sen promenera en timme=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0