Urtikaria.

Jaha, vi har nu varit hos veterinären och fått konstaterat att det var Urtikaria/nässelfeber.
Baileyz är knölig över hela kroppen och har en massa utslag plus att han är svullen i hela fejset, stackarn. Men han fick en kortisonspruta så nu bör det gå ner.
Det var så himla konstigt för alla hundarna hade suttit i bilen och när Bailarn sen fick hänga med in i stallet när jag skulle dit och mocka och fixa lite så gick han före mig och då gick han och lutae huvudet åt höger, skumt tänkte jag men gick och hämta en grej, då kommer Felicia och utbrister, Nämen vad är det med Baileyz, jag fattade inget och gick dit, shit han var toksvullen, hela nosen var svullen, ena ögat var nästan helt igensvullet och kinderna var jättetjocka.
Det måste ha varit nåt på gården vi var på i helgen annars vettetusan vart det kommer ifrån.
Jag ringde distriktarn och frågade vad jag skulle göra och fick rådet att vänta ett par timmar. Svullnaden började gå ner efter ett tag och jag tänkte att nu är det nog lugnt, när jag tittade på han senare så var han svullen igen men nu på vänster öga i stället så då ringde jag igen så då fick vi komma in...

Hann inte ta några bilder på den prickiga hunden för nu är det borta, vilket iof är bra!

Bara hoppas att det inte kommer tillbaka nu.

Bilder från stallet. Man ser över nosryggen, i mungipan och fram på läppen att han e svullen.


Han har iaf ätit och druckit och nu ser det bättre ut men inte bra än.
Lillplutten.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0