Diskproblem.

Jag har för första gången i mitt liv ont i ryggen så att jag störs av det. Har haft känningar ganska länge men det är ytterst lite och bara vid vissa vinklar, oftast när jag sitter som en jävla kratta framför datorn i soffan, need an office!
Igår iaf började det bli riktigt illa, jag kunde inte böja mig framåt. När jag skulle tvätta ansiktet så fick jag böja benen så ryggen var rak. När jag borstat tänderna och ska spotta ut och dricka ur kran (har egen brunn, ingen bajsparasit här inte!) får jag hänga som en liten apa över handfatet med all tyngd i armarna och stå snett som en banan...
Haha banan o apa, kul. "Dont take my bananas, drink Gainomax instead".
Åter till verkligheten... Jag trodde att det skulle vara bra i morse för när jag vaknade efter att ha sovit en hel natt så borde det ju va lugnt men icke. Nu är det ännu värre. Det gör konstant ont och jag kan inte böja mig framåt och dra på byxor, strumpor el skor, det går okej åt sidorna. Sjukt störigt. Sen i vissa lägen strålar det ner i benen oxå...
Jag har inte tid att va klen! Dels så all cheerträning och sen min egen träning.
Jag ringde hälsocentralen som hänvisade till en sjukgymnast. Han trodde det var diskarna som härjade så jag fick en övning som jag ska göra och blir det inte bättre så ska jag ringa tillbaka på onsdag.
Var tvungen att googla lite om diskar (broskskivorna mellan ryggkotorna för den som inte visste) och hittade en intressant mening:
"Varje gång en disk trycks ihop till en kil genom en framåtböjning ökar trycket inuti disken till mer än 700 procent av vilotrycket."
Helt sjukt vad kroppen får palla med! Tänk belastningen på knän och leder i löpning tex..
Hoppas detta går över snarast och att det inte är diskbråck :S Fast det tror jag väl inte att det är.


Men nu ska jag kika på NCIS, yei!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0