Häst e bäst ;)

Kom på nyss när jag gick från stallet att Häst e bäst bjöd på tårta igår, missade det, typiskt! Inte för att jag e så förtjust i tårta men ändå:P

Idag har det varit en riktig hästdag. Klev upp halv tio för att åka ut till Marias stall. Det var tokfint väder! Jag började med att skotta fram Fatimas transport som jag skulle låna och fan vad jag fick jävlas innan jag fick på den! Skottandet gick bra för det var inte så mkt, men att få på den! Fy fan vad arg jag va, den hakade ju inte fast!!! Men till slut ringde jag stallägaren så han fick hjälpa till, då gick det bra.
Det gick kanon att lasta Diggis, Marias häst, så då for vi med han till Dille där han ska bo nu, superkul tycker jag eftersom jag är där och hjälper Mona med sin pålle=) Vi släppte ut han direkt och det var sjukt mkt snö i hagen men han bara pulsade på =) Sötnöt!

Sen åkte vi tillbaka för att hämta nästa häst, min nya;) Jag har inte köpt han men jag ska ta hand om han i ett par, tre månader. Han heter Zeb (han passar sjukt bra in i mitt gäng: Jenzan, Baileyz och Zorba) hehe;)
Han är en varmblodsvalack på 9 år, eller han fyller nio den 28 April, då blir det kalas;)
Jag har knappt ridit han så det blir spännande, men han verkar trevlig, lite ouppfostrad bara men det fixar vi=)
Det gick iaf bra att köra honom oxå och sen när vi släppte ihop dom skreks det lite och det flög nåt framben men sen var dom lugna, som om dom alltid gått där i samma hage. Skönt!
Acke, Zeb och Elden=)

Söta Zeb:

Diggis fick en snöig hage;)


På kvällen var jag och hundarna ner till stallet och jag borstade lite och smörade in mig med lite äpplen;) Försökte ta lite söta bilder men det gick sådär, fast söt blev han väl iof:P


Försökte ta kort på några rådjur i hagen men det var så mörkt så blixten räckte inte, min kamera suger i mörker.
I morgon har jag utsläppet i andra stallet sen jobbar jag 10.30-17 sen ska jag ner till Zeb och pyssla lite, det är så trevligt att ha häst igen=)

Nu visar dom American Pie -The wedding på 3an, haha!
Dags för te!
Ps. Söthundarna ligger här i soffan med mig, tur man har en hörnsoffa;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0