Älskade Bailarn!

Idag skrämde Baileyz livet ur mig. Jag satt i soffan och så hörde jag det lät vid buren, som att nån hade fastnat i den. Trodde först det var Zorba som hade gått in som hon brukar men sen typ inte tog sig, vilket hon alltid gör, hon e ju smidig.
Men det fortsatte låta sen hörde jag Baileyz gnälla, sprang dit och då låg han i bädden brevid buren och hade som fastnat med baktassen på utsidan av buren. Jag tog loss han men han låg kvar och bara skakade. Jag försökte få upp han, tänkte att han bara var rädd och inte ville kliva upp men sen när han försökte kliva upp så kunde han inte! Hans bakdel var som förlamad.
Jag sprang och hämta telefonen och ringde veterinären men det var bara upptaget, testade 2 andra nr dit men inget svar, upptaget hela tiden på det första numret. Jävla journr och inte svara!
Sket i det och ringde Andreas och bad han skynda sig hem! Satt med Bailarn på golvet och klappade på han.
Efter en liten stund så kunde han resa sig men vinglade som fasen, vingla in i badrummet och la sig. Jag försökte få upp han och gå igen och då vingla han lite mindre, sen efter en stund till var han normal.

Det var jätteobehagligt, ett tag snurra allt bara runt men det tog inte många sekunder innan jag samlade mig. Jag fick nästan lite panik men jag brukar va lugn när det händer nåt. Skitäckligt var det, stackars Bailarn, han blev jätterädd!



Kommentarer
Postat av: Linda O

Ucsh, det är så otäckt när det händer nått med dom små liven. Jag vet hur det känns och det är många tankar som hinner fara genom huvudet... Skönt att det gick bra!

2011-11-18 @ 21:28:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0