Haninge.

Jahapp, nu sitter man på hotellrummet i Haninge.
Det gick bra att åka/köra ner. GPS är grejer det!
Dock visade den inte exakt hela vägen så när vi kom fram enligt GPSen såg vi inget hotell så vi åkte runt en sväng och letade, stannade efter en stund på en mack och tänkte fråga efter vägen men då hade jag fått ett mess (!) där det stod "när kommer ni eller avbokas". Skumt! Ofta man får sms av hotell, inte ens avsändare stod det utan bara ett okänt nr och det där smset... (Tänkte för mig själv att det är väl nån utlänning -inga fördomar...) Ringde iaf upp numret som messat och då svara nån "hallå". Jag fråga vart jag hamnat och då svara den "Vega hotell" (det var inte en svensk) Frågade efter vägbeskrivning och han sa, kör rakt fram i rondellen, synd bara att det fanns 5 utgångar ur den... Hittade iaf till slut och då hade vi ju kört åt det hållet innan men vänt. Hade vi åkt 200m till hade vi sett det.

Han sa på telen att vi skulle checka in i kiosken, men när vi kom fram så såg vi bara hotellskylten och ett hamburgehak! Gick in där och frågade om det var dom som hade hotellet. Och det var det så vi fick checka in via korvmojskassan. Kändes inte helt normalt. Tydligen äger dom både hotell och ett hamburgeplace och byggnaderna sitter ihop. Vi hade tänkt äta hotellfrulle men den skulle ätas i haket och det var ju inte så mysigt så vi skippa den.
Roligt var oxå att när jag ringde och bokade frågade jag om det var nån tid man senast skulle checka in men näe det var lugnt för baren var ju öppen till 05.00 och det var dit vi skulle gå och checka in när vi kom.

Weirdos!

Själva hotelldelen (när man vandrat igenom hamburgehakets sunkiga sibylladel och in genom hotelldörren) var ju nice, kändes då iaf som ett riktigt hotell och det var ju en jäkla tur!
Vårt rum.


Näe nu ska jag sova, känner mig yr i bollen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0