Oförskämt tursam. (Ta i trä!)

Har haft sjuk ångest över en massa saker jag skjutit upp och som gjort att jag legat riktigt risigt till. Det är så typiskt mig att skjuta upp saker och ibland så skiter sig allt totalt och jag ångrar mig massor att jag inte gjorde det i tid så att det hade gått som planerat, och inte åt helvete. Och man kan ju tycka att jag efter snart 30 år borde lära mig, men icke! Och det "värsta" är, att oftast så löser saker för mig iaf på nåt jäkla vänster, hur bedrövligt det än verkar vara. Jag förtjänar inte att ha sån tur vissa gånger! Eller så får jag se det som att det är nån slags tur jag visst förtjänar för allt skit jag varit med om i mitt liv som inte varit mitt eget fel. Tror jag väljer att se det på det sista sättet.
Men jag måste verkligen se till att skärpa till mig på denna biten! Det underlättar enormt att göra det man ska då man ska! Och det gäller det mesta här i livet.
Idag har jag tex gruvat mig supermkt för att ringa ett telefonsamtal som jag var tvungen att göra, sköt upp det in i sista minuten, hade seriöst ont i magen hela dagen pga av detta samtal :S Och när jag sen väl gjorde det och jag fick positivt besked (ett annat besked hade förstört en hel del för mig! Och det hade bara varit mitt eget fel som sköt upp allt från början) och när det var klart så kändes det enormt skönt! En stor sten föll från mitt hjärta!
 
Skjut inte upp till morgondagen, det du kan göra idag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0