Teacher.

Idag har jag vikarierat som lärare på en skola, i en klass 2. Det var kul. Vi hade matte, tack o lov att dom är så unga så jag fattar vad dom håller på med! Plus och minus, det funkar;) Sen kikade vi på film, åkte madrass och åt lunch. Mkt trevligt. Jag åkte dock inte själv, vilket jag alltid brukar göra, jag leker typ mer än barnen:P Men idag var jag lugn.

Har sen jag kom hem repeterat alla funkydanser. Ska ju fortsätta min lärarroll ikväll;)
Det är riktigt bra låtar och bra danser oxå i FK, inget lek utan riktiga danssteg, awesome! Jag som älskar att dansa. Funderar varje termin på om jag inte ska börja dansa själv igen men det blir aldrig av, så jag får passa på att dansa nu;)
Jag kände mig helt lugn med danserna, tänkte att om jag råkar göra fel, vilket kan hända ibland, så märker ju inte barnen det. Utan det är bara köra på o låtsas som inget eftersom dom inte vet 1a gången hur danserna egentligen ska va. Men så läste jag ett mail från Marina som drog igång sina kidz igår att hon hade haft en massa föräldrar på plats första gången, ahhh! Då blev jag nervös. För även om dom inte heller vet hur dansen ska se ut så märker ju dom lättare om jag gör fel än vad ett barn gör. Prestationsångest!
Det värsta är ju att jag vet att även om jag kan danserna till 100% så gör jag ändå fel där på plats ibland, jag kan få totalt hjärnsläpp, jobbigt! Iof finner jag mig snabbt och gör jag inte det så skojsar jag till det lite och kör igen. Det är mänskligt att fela. (Så länge man inte är veterinär eller läkare:P).

Ska fortsätta dansa in i det sista, börjar 16.30 så jag hinner ju några vändor till.

Det ska iaf blir riktigt kul att få skaka loss med kidzen=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0