Spårarn.

Spåret gick inte lika bra som förväntat, visserligen när vi spårade sist då han gick som en liten igel i spåret hade det regnat. Men han tog spårupptaget med lite hjälp, sen spårade han bra till vi kom ut på åkern då var han väldigt yvig och zigzagade en massa men tog sig framåt. Jag kände att jag skulle haft linan på han, hade bara kopplet, så jag hjälpte till och styrde för mycket själv, inte bra särskilt i 90 graders vinkeln mitt på åkern...
Tillbaka in i skogen sen så gick han direkt på spåret utan att ta cirkeln där jag hade korsat och det är väl både bra och dåligt. Där jag hade ålat så spårade han bara vidare utan att jag märkte nån skillnad i beteende. Över vägen så gick han lite på sidan och då stannade jag och då vände han och gick i spåret. Men slutapporten var så nära så hade jag låtit han gå så hade han ändå gått på den fast han inte gick direkt i spåret, tror han vindade in den först.
 
Spårupptaget jag hade lagt gick sådär. Vi patrullerade på en smal stig och det har vi aldrig gjort förut så han var inte lika zigzagig som han brukar va och jag antar att det var för att vi brukar gå på en väg där han kan ta ut svängarna och det gick inte nu. Vid spårupptaget så tog han bakspår... Igen! Det gjorde han sist jag körde upptag oxå... Jag stannade på stigen och efter lite sniffande (i alldeles för kort "lina") så vände han och högg tag åt rätt håll.
 
Bättre lycka nästa gång. Nu blir det minisökruta och spårupptagsträning på schemat!
 
Vi håller även på att lära oss att sätta tassen på mattes fot.
 
Marmabild. Baileys taggar inför att han skulle vara elev på Jenny och Marias elevledda lektion om liggande markering =)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0