Bildbomb från England, dag 1.

Träffade Ninni i Stockholm på måndagen! <3 Vi hittade en av platserna vi var till med DSV-klassen när vi hade avslutning och åkte Finlandsfärja till Sthlm, satan vad kul vi hade på den resan, haha!
Vi bad en tjej ta kort på oss på samma ställe som vi fotades på då;)

Tröttsamt i 08-land!

Sightseeing in Cambridge med Karilainen! <3


Utsikt över Cambridge.

The round church.

Läskigt skelett.

Läskigaste klocka jag någonsin sett!

Helt galet fina byggnader över hela staden och sjukt mkt detaljer överallt.

Kings College.

Man fick inte gå på den fina gräsmattan ;)

Punting
on the River Cam in Cambridge.

Posh-tourist-in-Cambridge-drinking-latte!


The Bridge of Sighs.

Mathematical bridge.

En bro där man fick döda varann lagligt om man fick tillåtelse av vem det nu va...

Duvrumpa. Den vände på sig precis när jag fota...

Här kliver tydligen drottningen alltid iland när hon är här och hälsar på. Minns inte vilket college det var.

Karins trevliga Alex blev surprised fotad;)

Jag och Karin kockar loss;) Grymt recept Karilainen!

Mumsig spenatlaxräksparrisgegga :D

Kvällsfika, scones and tea! :D

Yum!

Fin utsikt från mitt och Ninnis rum.

Frulle dag nr 2, ute på Karex terass. Mkt nice!

Klöver sju!


Mycket trevligt var det. Cambridge var en supermysig stad och att åka på en puntingtur var jättemysigt och vår chaffis var riktigt bra på att berätta om alla broar och byggnader, lätt att lyssna på och han pratade hela tiden. Om ni nån gång åker dit så rekomenderar jag varmt en puntingtur =) Vi knatade omkring och var in i lite butiker och kikade lite oxå.

Näe nu får det va slut på detta inlägg, måste dricka lite te och sen sova.


Kommentarer
Postat av: ninni

superfin rese story Jennylainen och bilder förstås...väntar på flere.... =)

va så kul att vara alla tillsammans igen!! =)

2012-06-08 @ 07:34:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0