Fantastiska hund!

Jag var lite osäker på om jag skulle starta Bailarn i lydnaden då jag kände att vi inte hade apporteringen, ställandet och ingen särskilt bra linförighet heller men min tanke från första början var ju att starta lite på skoj och framför allt för att se vad en domare skulle sätta för siffror på oss så jag vet mer exakt vad vi behöver träna på. Så efter lite ångest så tänkte jag kör bara kör! Alltid roar vi någon. Och det gjorde vi! Haha, i linförigheten var jag förvirrad och gjorde helt om när jag bara skulle vända en kvart, och inte bara en gång heller :P Jag hade dessutom uniformen på mig då vi kom från hundträningen på Skytte C så tävlingsledaren påpekade det lite fint att borde inte du som har uniform kunna det här med halt och vänd om. Hehe eh jo det borde jag :P
 
141 poäng, 2. pris och 6 plats =)
 
Platsliggande 8
Jag var lite orolig innan eftersom han haft lite problem och gärna velat krypa därifrån men han låg så himla bra, duktiga hund! Han la till och med ner huvudet mellan tassarna och såg helt chillad ut! Det var en sväng han lyfte på huvudet och började vinda och då blev jag nervös men sen la han ner huvudet igen. När jag skulle gå tillbaka till han pajade jag med att säga ssstanna när jag kom fram och då tänkte väl han sssitt så han satte sig för tidigt, annars hade vi fått en 10!
 
Tandvisning 10
 
Linförighet 5.5
Alltså det här med att gå fot är ju inte vår starka sida. Han går lite framför, luktar lite ibland, går jättefint rätt som d e och så lite flum igen men det vet jag ju så jag hade inte räknat med nå höga poäng där. Vi måste bara tokträna på det så det blir bra nångång. Sen var det ju den förvirrade matten som inte kunde skillnad på höger om och helt om :P
 
Läggande 8
Läggandet kändes bra, tyckte han la sig fort. Tror om jag fattat protokollet rätt att vi fick avdrag för att han inte hade rätt position under transporten.
 
Inkallande 9
Jag är nöjd med det men dom kommenterade ingång och avslut.
 
Ställande 5
Är asnöjd med det! Han stod ju!!! Det lärde han sig typ dagen innan ♥ Vi fick kommentaren: "Går långt, DK". Men jag är skitnöjd! Duktiga, duktiga hund!!! Han stannade, stod, tog ett par steg och stod sen still till jag kom tillbaka :D
 
Apportering 0
Sjukt kul! Så fort tl kom fram med apporten försökte han ta den, hon gav den till mig och han försökte ta den av mig:P Sen lyckades jag få han att sätta sig fot och jag tänkte att det här blir jävligt intressant och sen sträckte jag fram den och sa apport varpå han tar den jättefint och galopperar iväg varv på varv runt mig och tl. Alltså man kan inte annat göra än att skratta. Jag försökte hålla mig lugn så han inte skulle se att jag helst av allt skulle vilja lägga mig på backen och asgarva. Efter typ 3-4 varv (okej efter att ha kollat på filmen var det bara 2:P) så lyckades jag få in honom så jag fick ta apporten och han satte sig brevid. Så han gjorde det ju bra ju, tog apporten, höll i 5 sek och släppte på loss ;) Roligt var oxå att tl frågade domaren "Står det någonstans att dom måste sitta still" hehe.
 
Hopp över hinder 10
Finns inte så mycket att säga där. Han flög över och satte sig glatt brevid :)
 
Helhetsintryck 8
"Positiv, trevlig, vill mycket" :D
 
En tjej i publiken filmade oxå med min kamera men det är ju så dålig kvalité på den så få se om jag lägger upp den. Men en kille på plats tog bilder så här kommer dom iaf =)
Jag och Bailarn på vår första lydnadstävling =)










 
 Näe för tusan, dags att lägga in högväxeln på träningen så det blir ett första pris nästa gång ;)

Kommentarer
Postat av: malin

duktig och fin hund du har! kan du göra ett till strech inlägg nu.. snart.. snälla. Det förra inlägget hjälpte mig jäte mycket :D // malin

2012-10-14 @ 21:41:31
Postat av: Linda Otterbo

Din min är obetalbar när han springer iväg med apporten :) Bra jobbat och kämpa på så har ni erat första pris snart :)

2012-10-16 @ 14:37:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0