Godhjärtad som man är.

Skulle ju skriva om vad jag gjorde för insats i söndags. När jag, Micke, Cissi och Andreas satt på Paus och käkade, hade precis fått in maten, så ser jag en snubbe utanför. Han typ sitter/halvstår/vinglar mot en mur. Ser ut som om han antingen har typ en hjärtattack/stroke eller är sjukt full. Sittar och kollar lite och till slut tar han sig upp på benen men ser superostabil ut... Tänker fortfarande att han är sjuk eller full. Han lyckas stappla sig iväg ett par steg innan han faller pladask i backen igen. Ligger sen helt stilla... Ser en tjej från uteserveringen som går dit. Jag tar upp telen och ringer polisen och går ut, innan jag går ut så är tjejen på väg därifrån. Jag möter henne och säger att jag håller på att ringa och hon svarar bara bra och att han är vaken och pratar, men sen går hon bara tillbaks till sina kompisar. Hon hade inte en tanke på att göra nåt.
När jag kommer fram till han ser jag att han har ramlat och slagit huvudet i en parkeringsautomat och även skrapat upp sina knän och han stinker gammal alkohol. Han sluddrade som tusan oxå. Stackars man. Han såg rätt risig ut så han var nog en av alkoholisterna i stan. Det slutade iaf med att ambulansen kom och hämtade honom eftersom han hade så himla ont i huvudet.
När jag gick tillbaka in så frågade tjejen hur det hade gått, hon hade hört en rejäll smäll sa hon så därför hon hade gått och tittat. Men hallå! Hör man en smäll sådär och sen ser nån liggandes med huvudet så nära automaten det bara går så kanske man inte bara ska gå dit och konstatera att Jaha, det var bara ett fyllo som ramla...
Han kunde ju blivit liggandes länge för tusan och med en inre blödning eller hjärnskakning eller en spricka i skallen. Suck. Jag kan iaf inte bara stå och titta på när det händer nåt.
Så pluspoäng till mig och jag hoppas att det gick bra med hans huvud! Och att han mirakulöst blir nykterist...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0