Zapp ♥

När jag bodde i Karlstad när jag var runt 13 år så hade jag hand om en liten shettis som hette Zapp. En sån fantastiskt liten personlighet! Han var så himla rolig och herregud vad kul vi haft och va arg jag varit på honom! Lilla ♥t. Han var ganska bestämd av sig och kunde få för sig att han inte ville gå längre och då stegrade han och försökte vända om och springa hem, fick han inte vända om då backade han, haha! En gång backade han fan hur långt som helst, säkert 500m :P
Ibland gjorde han precis som man ville och då kunde man galoppera som en galning på den fina skogsbanan och han tyckte det var svinkul. Hoppa gjorde vi oxå en hel del. En gång när jag red så skulle jag hoppa lite och jag var på "volten" som vi kallade den, det var vändplanen för skogsbanan som man kunde stänga igen med tråd så hade man en liten rundpaddock att rida i. Men var den öppen kunde man rida igenom den för banan gick rätt igenom och kom runt igen. Svårt att förklara men men :P Iaf så denna gång var det bara den övre delen som var öppen så jag red runt där på volten och hoppade lite och plötsligt fick han för sig att han skulle springa hem, rätt fram ut på den nedre delen av skogsvägen, problemet var bara att där hade vi ju stängt tråden. Men eftersom han var liten så sprang han under den och jag fick den mitt i midjan, stabil som den tydligen var så gick den inte sönder utan jag flög av, eller rättare sagt, jag blev som kvar där medan hästen under mig försvann och jag gjorde landade på rygg på backen, hade spöt i handen som gick av minns jag, haha! Vad nöjd han var då! Sprang hem och jag fick gå hem och hämta han. Lilla miffohäst.
Har varit ute och kört mkt med honom oxå, minns nåt tillfälle då jag och Jenny var ute med honom, vi tyckte han var lite tjock så vi manade på honom i galopp, stod upp i vagnen och skrek, bränn fett! Bränn fett! Stackars lilla ponny! (D låter värre än va d var, vi var och är faktiskt hästälskare, vi ÄR snälla). Det hände oxå att han bara sprang ner i diket när han blev less, minns dock inte att vagnen någonson välte ;)
Jag har så sjukt mkt minnen med denna lilla ponny. Hade honom hos Therese en sommar oxå, svinkul!!! Hoppade barbacka i skogen med bara grimma.
Minns även att han bet Veronika i magen en gång, haha! En gång när det var logdans där uppe så var jag och Therese ner i stallet och matade honom med Påskmust och Zoogodisar, det gillade han. Lilla söta tokfrans!!! Skulle nog kunna skriva tusen historier om honom. Har tom varit in på Färjestad och kört på banan en gång=) Och hade det inte varit för att vi skulle flytta hem till Jämtland igen så hade jag fått tagit körlicens och tävlat honom.
♥Zapp♥
Jag lärde honom att stegra och även göra capriole ;) (när dom först stegrar och sen sparkar bakut) Fan att man inte hade en iPhone på den tiden, hade jag hade en massa skojiga och coola filmer me lillgrabben.
Näe du lilla vän, jag saknar dig och tänker på dig ofta. Vi har så många minnen du och jag ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0